Jungle tour en Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Titus Vink - WaarBenJij.nu Jungle tour en Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Titus Vink - WaarBenJij.nu

Jungle tour en Gili Air

Door: Titus

Blijf op de hoogte en volg Titus

20 Augustus 2014 | Indonesië, Gili Air

Jungle Tour en Gili Air

De tijd gaat snel, heel snel (16 uit 25). Op dit moment zit ik in Gili Air, een klein paradijsje wat behoort tot het eiland Lombok.

Even een klein weekje terug, de jungle tour. Via Banda Aceh naar Medan gevlogen waarna we (Deense koppel en ik) richting Medan gingen voor de 3-daagse jungle trekking in het plaatsje Bukit Lawang. Bukit is puur gericht op jungle tochten en volgens mij zul je niet veel toeristen tegenkomen die niet iets soortgelijks gaan doen. Jammer, want het is een leuk plaatsje met vriendelijke mensen.

Bepakt en bezakt in de jungle direct omringt door heel veel apen en, helaas, ook veel toeristen. Omdat we een 3-daagse trekking deden (meeste mensen doen 1 of 2 dagen) liepen we de paden die niet veel groepen doen (gelukkig). De lange rustige stukken waren erg bijzonder. Onze gidsen Bob en Harry waren erg toegankelijk en spraken voldoende Engels om ons alles over de wildlife en flora & fauna te vertellen. Sumatra is tevens het laatste gebied, naast Borneo, waar de Orang-oetan nog in het wild voortkomt. Sommige groepen zien er in 3 dagen geen een, wij zagen er de eerste dag 7! Een bijzondere ervaring. De zwaarte van de tocht zat hem vooral in het continu dalen en klimmen wat met rustpauzes zo'n 6-8 uur duurde. Eind van de middag aangekomen in het kamp waar dankbaar gebruik werd gemaakt van de rivier. Daarna kregen ze het voor elkaar om met behulp van alleen een houtvuur een overheerlijke (semi) Indische rijsttafel voor te schotelen. Ze doen echt hun best van alles een feest te maken.

De avond werd benut met speciale junglespelletjes tot groot leedvermaak van de gidsen omdat wij te achterlijk waren ze op te lossen. Dan het slapen (Ricardo lees je mee, Frankrijk was zo erg nog niet), op niet egale grond met een minuscuul matje voor het comfort en doorlopend wakker van de pijn na een tijdje in dezelfde houding te hebben gelegen. Wetende dat die jungle gidsen dit een paar keer per week doen zul je mij ook niet horen klagen, en wat verwacht je anders in de jungle?

De 2e dag hetzelfde recept. Uurtje of 8 gelopen met nog steilere stukken dan de dag ervoor. Dit keer met maar liefst 8 orang-oetangs wat het totaal op 15 brengt, volgens onze gidsen een bijzonder aantal. Onder het genot (niet sarcastisch) van onweer en regen gaan slapen waarna we de volgende dag met tubes terug zijn gegaan naar het dorp. Alles bij elkaar opgeteld een bijzondere ervaring dus! Die avond een gezellig feestje gehad met 2 Nederlandse meiden en Ruben en Eric die ook in Bukit waren. Zelfs een poging tot karaoke gedaan waarvan ik hoop dat het videomateriaal jullie nooit zal bereiken.

De 17e zou ik via Jakarta naar Lombok vliegen om daar na 1 nacht richting de Gili's te gaan. Door independent day was ik genoodzaakt om 06(!) uur in de ochtend te vertrekken. Gelukkig kon ik de taxi delen met de 2e Nederlandse meiden want mijn taxi was opeens vol (a.k.a. andere mensen waren bereid meer te betalen). Na een lange dag reizen om 23 uur aangekomen in Sengiggi waarna ik de volgende dag richting Gili Air vertrok.

Gili Air is een klein eilandje in het noorden van Lombok. Ondanks dat het eiland leeft van toerisme is het alles behalve overvol. Alle gemotoriseerde voertuigen zijn verbannen en alles wordt dan ook met paard en wagen vervoerd. Dit in combinatie met het uitzicht van de restaurants op het idyllische strand maakt het tot een heerlijke bestemming om even lekker te relaxen.

Ik verblijf op een yoga resort aangezien dat 1 van de weinig betaalbare plekken was, goede keus achteraf want het is hier heel relaxed. Heb tot nu toe 2 yoga klassen gevolgd waar ik qua lenigheid en stabiliteit even flink op de feiten werd gedrukt, gelukkig was ik niet de enige.

Het leven is hier dus goed en ga waarschijnlijk morgen naar Kuta (in Lombok, niet Bali) waar ik veel goede verhalen over hoor.

  • 20 Augustus 2014 - 09:39

    Niek:

    Bedankt Titus. Mooi verhaal!

  • 20 Augustus 2014 - 10:43

    Saskia:

    Geweldig om te horen Titus. Wat een wereldreis ben jij aan het maken! Geniet! xx

  • 20 Augustus 2014 - 13:18

    Berk:

    Ik mis de naam van 'shut The f*ck off' Driezum naast de mijne, maar verder een goed verhaal! Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Air

Indonesië 2014

Rondreis augustus 2014

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2014

Jungle tour en Gili Air

13 Augustus 2014

Happy Pulau Weh

05 Augustus 2014

Fly (business) with Emirates

04 Augustus 2014

Dag van vertrek
Titus

Van 1 t/m 21 augustus zal ik vrijwilligerswerk gaan doen in Asaafa (Ghana). www.one-love-foundation.com

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 1020
Totaal aantal bezoekers 3338

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

Indonesië 2014

01 Augustus 2013 - 21 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk One Love Foundation

Landen bezocht: